maandag 23 december 2013

Fairtradeketting/give-away

Het is misschien omdat vandaag de eerste Fairphones van de band rolden. Maar vandaag vond ik eindelijk de tijd om mijn belofte na te komen. Via Liesbeth van Ontroerend Goed kwam ik in de fairtradegeschenkenketting terecht.

Ik kreeg oxfamthee, een minischrijfboekje, naailint en deze prachtige, handgemaakte, Vietnamese bladwijzer cadeau (bedankt Liesbeth!):
Een bladwijzer zonder boek, vond ik maar niets. Maar ik had niet echt nog een te lezen boek in huis, dus deed ik er mezelf eentje cadeau:
Tot nu toe een heerlijk boek, veelbelovend voor de bladzijdes die nog gaan volgen.

En wat doe ik jullie graag cadeau? Ik koos 3 sleutelhangers.
Eentje gemaakt in India.
Eentje met pareltjes.
En eentje gemaakt in Vietnam.

Hierbij zal je ook wat fairtradelekkers vinden.
Voor mij was de zoektocht naar deze sleutelhangers immers een (her)ontdekking van wat er allemaal te koop is in zo'n fairtradewinkels. Leuke cadeautjes, maar ook heel veel lekkers. De Sint bracht bij ons voor de gelegenheid 'eerlijke' en 'kinderarbeidvrije' chocolade. Hoewel de vrouw van de winkel ons waarschuwde voor de aparte smaak, zijn we echt helemaal fan van deze (h)eerlijke chocolade!

Wil je graag meedoen met de fairtradegeschenkenketting?
- Laat hieronder een berichtje achter. Als je een voorkeur hebt voor een bepaalde sleutelhanger, dan mag je dat vermelden.
- Enige voorwaarde is dus dat je zelf ook 3 fair-trade geschenken wil geven. Dat hoeft niet via een blog te zijn. Het kan ook gewoon een geschenkje zijn aan je vader, grootmoeder, buurvrouw, collega, ...
Dat kan nog last minute voor Kerstmis, of voor nieuwjaar, of gewoon 'zomaar' …

Op 29 december wordt de winnaar bekend gemaakt!
Veel geluk!

5 opmerkingen:

  1. OOOOOOh hoe mooi zijn die sleutelhangers! Ik doe graag mee! En als ik dan nog zou mogen kiezen : graag die met de lintmeterkes van Vietnam! In mijn cadeautjes voor Kerst zit al Fairtrade! Toevallig voor de lieve echtgenoot van Liesbeth! (Ha!) Maar dat telt niet zeker? Jullie wereldwinkel heeft wel heel originele cadeautjes... die van ons is blijkbaar iets minder origineel...
    Fijn eindejaar en een mooi 2014
    Onliemie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo een mooie sleutelhangers en nog een mooier doel :)
    Ik zou er wel eentje willen winnen, en cadeautjes uitdelen doe ik nog liever!
    Ik heb een voorkeur voor de sleutelhanger met het meetlint :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe graag mee voor de parelsleutelhanger! Fijn kerstfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de baboeshka fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag gedaan, hoor. Ik ga hier niet opnieuw meedoen, maar ik vind het wel heel mooie sleutelhangers! Fijne feestdagen voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen