vrijdag 4 september 2015

De tot stand koming der suikerbonen - deel 3: traktatiepotten voor de collega's

Aangezien het al klaar stond van voor de bevalling en het netjes is om zaken (al dan niet met enige vertraging) af te werken, wil ik jullie dit schrijfsel niet onthouden.
Het idee voor de traktatiepotten voor de collega's kwam ook geleidelijk tot stand.
Ik had nog lege, grote bokalen (1 kg) van Aman Prana kokosbloesemsuiker staan. (Aman Prana gebruikt trouwens heel makkelijk te verwijderen stickers op het glas en geen stickers op het deksel: geen geprul met dissolventen om lijmrestjes te verwijderen! Hoera!). Ideaal van grootte.
Eerst dacht ik dan met krijtstift 'Leonard' met geboortedatum etc. op het glas te schrijven. Maar toen vond ik het leuker om de kartonnen labeltjes en het gele touw van de suikerboonzakjes ook hier te gebruiken.
De leeuwtjes zijn van Schleich. Ik maakte ze vast met wat lijm (nvdr. ga op zoek naar goeie lijm, want met de 'UHU-lijm' bleven de leeuwtjes niet plakken).
Eerst had ik het idee om er nog -uiteraard- mosterdgele verf over te spuiten. Maar dat vonden de echtgenoot en ik dan toch wat weinig ecologisch en weinig gezond voor de kindjes (die de potten nadien gaan gebruiken) en bovendien vonden we het wel iets hebben die kleuren van de leeuwen met het kartonnen labeltje en het gouden deksel van de pot.
Dus liet ik het -heel tevreden- zo...



6 opmerkingen:

  1. Zo mooi!!
    Mijn deksels waren groen (augurken, jawel), dus verf was een noodzaak, maar deze zijn mooier zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei tof idee! Ik heb mandjes gemaakt (alez mijn schoonmoeder). Mooie kleuren ook, zouden de kleuren zijn geworden als onze baby een jongen zou zijn.
    (Ik kan op jou blog nooit reageren met mijn wordpress blog :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik de kokosolie van dat merk en die stickers zijn even handig te verwijderen. Handige voorraadpotten, he! Mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Origineel! Mooie kleuren dat goud, geel en wit samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een hartverwarmend artikel over de traditie en betekenis van suikerbonen! Het is fascinerend om je te verdiepen in culturele vieringen en hun lieve, symbolische gebaren. Dit artikel geeft prachtig de essentie van deze momenten weer. Over het vastleggen van momenten gesproken: ik heb onlangs Studio Blanche ontdekt, een fotostudio die bekend staat om zijn uitstekende werk in het bewaren van dierbare herinneringen. Ik geloof dat hun kunstenaarschap deze vreugdevolle gelegenheden prachtig zou aanvullen. Ga zo door met de fantastische inhoud!

    BeantwoordenVerwijderen